I. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné
obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané
dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
Renata Egermajerová
IČ: 88095738
se sídlem: K Pecihrádku 5, Plzeň, 301 00
kontaktní údaje:
email renatcinyandelky@gmail.com
telefon 603 289 559
www.renatcinyandelky.cz
(dále jen „prodávající“)
- Tyto obchodní
podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické
osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako
spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“)
prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na
internetové adrese www.renatcinyandelky.cz (dále jen „internetový
obchod“).
- Ustanovení
obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná
ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních
podmínek.
- Tyto obchodní
podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o zboží a cenách
- Informace o
zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností
jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu.
Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících
poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty
nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v
platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě.
Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně
sjednaných podmínek.
- Veškerá
prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je
informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu
ohledně tohoto zboží.
- V internetovém
obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a
dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží
uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží
doručováno v rámci území České republiky.
- Případné slevy
s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se
prodávající s kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé
kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku
v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové
připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady
se neliší od základní sazby.
- Kupující provádí
objednávku zboží tímto způsobem:
- vyplněním
objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání
objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a
doručení.
- Před odesláním
objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do
objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na
tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“. Údaje uvedené v objednávce jsou
prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je
vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení
kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- Neprodleně po
obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení
objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto
potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou
aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena
potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.
- V případě, že
některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit,
zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná
nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v
takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky
prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních
podmínkách.
- Všechny
objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit
objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky
prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní
číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních
podmínkách.
- V případě,
že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení
ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání,
není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně
chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické
potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek.
Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle
kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka
se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém
případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu
prodávajícího.
IV. Platební podmínky a dodání zboží
- Cenu zboží a
případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující
uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně
převodem na bankovní účet prodávajícího
- bezhotovostně
platební kartou
- v hotovosti
při osobním odběru v provozovně
- Společně s kupní
cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením
a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak,
rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- V případě platby
v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě
bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní
smlouvy.
- V případě
bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn
okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Prodávající
nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu.
Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
- Podle zákona o
evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň
je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě
technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
- Zboží je
kupujícímu dodáno:
- na adresu
určenou kupujícím objednávce
- osobním odběrem
v provozovně prodávajícího
- Volba způsobu
dodání se provádí během objednávání zboží.
- Náklady na
dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou
uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky
prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě
zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné
náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li
prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené
kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V
případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat
opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující
povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp.
náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí
zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů
zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V
případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do
zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Prodávající
vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je přiložen k
dodávanému zboží.
- Kupující nabývá
vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně
nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou
zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí
zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale
v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
V. Odstoupení od smlouvy
- Kupující, který
uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel,
má právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Lhůta pro
odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
- ode dne převzetí
zboží,
- ode dne převzetí
poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo
dodání několika částí
- ode dne převzetí
první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka
zboží.
- Kupující nemůže
mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- poskytování
služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před
uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením
smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení
od smlouvy
- o dodávce zboží
nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle
na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od
smlouvy
- o dodávce zboží,
které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu
- dodávce zboží v
uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej
není možné vrátit
- v dalších
případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
- Pro dodržení
lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o
odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení
od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení
od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle
kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou
v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu
bezodkladně přijetí formuláře.
- Kupující, který
odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s
navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být
vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Odstoupí-li
kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do
14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů
na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí
kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s
tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- Jestliže
kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který
prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží
ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- Odstoupí-li
kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že
zboží prodávajícímu odeslal.
- Zboží musí
vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a
je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží
je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na
vrácení kupní ceny.
- Prodávající je
oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob,
nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží
přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje
kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve
lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní
prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy
přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
VI. Práva z vadného plnění
- Prodávající
odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží
vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující
očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
- zboží se hodí k
účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží
tohoto druhu obvykle používá
- zboží odpovídá
jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
- je zboží v
odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje
požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se
vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že
zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z
vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř
měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za
nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení
zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu
odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí
kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- V případě
výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
- výměnu za nové
zboží
- opravu zboží
- přiměřenou slevu
z kupní ceny
- odstoupit od
smlouvy
- Kupující má
právo odstoupit od smlouvy
- pokud má zboží
podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc
řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě
- při větším počtu
vad zboží
- Prodávající je
povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí
reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je
povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo
uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace
kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,
včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Prodávající nebo
jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech
do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle
druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace
včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů
ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na
delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení
smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik
uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího
(uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- Prodávající
písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
- Právo z vadného
plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že
věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě
oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených
nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může
kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí
záruční doby.
- Volbu způsobu
reklamace má kupující.
- Práva a
povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí
§ 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a
zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Další práva a
povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady
upravuje reklamační řád prodávajícího.
VII. Doručování
- Smluvní strany
si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat
prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující
doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu
v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu
korespondenci na emailovou adresu uvedenou v objednávce.
VIII. Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu
řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní
inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869,
internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů
on-line nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů
mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz
je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů
on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice
2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je
oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu
mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele.
IX. Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání
mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud
vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany
sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena
práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající není
ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu
ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Všechna práva
k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu,
včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a
dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat,
upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu
prodávajícího.
- Prodávající
nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do
internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.
Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které
by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou
činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně
zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti
tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či
softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho
určením či účelem.
- Kupující tímto
přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku.
- Kupní smlouva
včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické
podobě a není přístupná.
- Znění obchodních
podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou
dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění
obchodních podmínek.
- Přílohou
obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Vzorový formulář pro odstoupení
od kupní smlouvy ke stažení zde.
Vaše osobní údaje neprodáváme, nepronajímáme ani jinak neposkytujeme třetím subjektům.
Uchováváme pouze ty osobní údaje, které potřebujeme pro plnohodnotný provoz naši služby.